Monday, January 19

NASA press release claims 2014 hottest year, but they didn't tell you...

How many of you heard on the TV or radio "news" Friday that 2014 was the hottest year on record?

That made it onto lots of local weather segments, and lots of newspapers--because it would allegedly confirm the Great Global Warming Fear!  (WaPo: "It's official: 2014 was the hottest year in recorded history.")

Let's take a closer look:  The claim was made in a press release from NASA's "Goddard Institute of Space Studies."  What the headline didn't say was that the alleged--that's a critical word--increase in global temperature was just 0.02 degrees.  But the data itself has a margin of error five times greater.

If a scientific paper alleged an effect or trend based on the two numbers above, no reputable journal would publish it.

Let me say that again:  If your alleged results show an effect only one-fifth of the margin of error of your data, no reputable scientist would claim that as "showing" anything.

Problem is, the director of Goddard is a powerwhore by the name of Gavin Schmidt.  He's a True Believer that the Earth is being fatally warmed by humans because we burn carbon fuels.

When questioned by a UK newspaper NASA admitted that the alleged warming of just one-fifth of the margin of error means it is far from certain that 2014 set a record at all. Yet the NASA press release failed to mention this, as well as the fact that the alleged record was just two-hundredths of a degree.

Schmidt has now admitted that the probability that 2014 was the warmest year since 1880 is just 38 per cent. However, when asked by the UK newspaper whether he regretted that the press release failed mention this, Schmidt didn't respond.

That should tell you everything you need to know about Schmidt--and the scam known as "anthropogenic global warming."

And it also confirms a suspicion about the new definition of "journalism": "Reprinting government press releases."


Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home